โครงสร้างหัวข้อ
การมุ่งเน้นลูกค้า
คำอธิบายรายวิชา
(ภาษาไทย) แนวคิดเกี่ยวกับการแบ่งกลุ่มลูกค้า การวิเคราะห์ ความต้องการของลูกค้า การวิเคราะห์ข้อมูลลูกค้า การสร้างความพึงพอใจให้กับลูกค้า การจัดการข้อเรียนข้อเรียนของลูกค้า แนวคิดและบทบาทของการจัด การความสัมพันธ์กับลูกค้า ขั้นตอนการจัดการความสัมพันธ์กับลูกค้า
(ภาษาอังกฤษ) Concepts of customer classification; analysis of customer’s needs; analysis of customer’s information; creating customer satisfaction; management of customer’s complaints; concepts and roles of customer relations management; steps of customer relations management; designing strategies in customer relations management; tools employed in customer relations management.