(ภาษาไทย)

ความหมาย บทบาท ความสำคัญและประโยชน์ของการวิจัยทางธุรกิจ จริยธรรมของนักวิจัย ประเภทของการวิจัย ทางธุรกิจ ขั้นตอนการวิจัย การเลือกปัญหาการวิจัย การกำหนดจุดมุ่งหมายการตั้งคำถามในการวิจัย ประชากรและกลุ่มตัวอย่างตัวแปร และเทคนิค การตั้งสมมติฐาน การเลือกรูปแบบการวิจัยเครื่องมือและวิธีการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่สอดคล้องกับการวิจัยแบบต่างๆ การวิเคราะห์ข้อมูลการนำคอมพิวเตอร์เข้ามาใช้ในการเตรียมข้อมูลและประมวลผลข้อมูล การเขียนเค้าโครงวิจัย การเขียนรายงานการวิจัย การประเมินผลการวิจัย

(ภาษาอังกฤษ)

Role, the importance and benefit of business research, researcher’s ethics, types of business research, research steps, selection of research problems, research purpose specification, research question identification, population and sample group, variation, and hypothesis setting up techniques, selection of research type, research tools and data collection steps, data analysis and data processing by computer programs, research proposal writing, research report writing, and research assessment.

(ภาษาไทย) แนวคิดเกี่ยวกับการแบ่งกลุ่มลูกค้า การวิเคราะห์ ความต้องการของลูกค้า การวิเคราะห์ข้อมูลลูกค้า การสร้างความพึงพอใจให้กับลูกค้า การจัดการข้อเรียนข้อเรียนของลูกค้า แนวคิดและบทบาทของการจัด การความสัมพันธ์กับลูกค้า ขั้นตอนการจัดการความสัมพันธ์กับลูกค้า

(ภาษาอังกฤษ) Concepts of customer classification; analysis of customer’s needs; analysis of customer’s information; creating customer satisfaction; management of customer’s complaints; concepts and roles of customer relations management; steps of customer relations management; designing strategies in customer relations management; tools employed in customer relations management.