๑. คำอธิบายรายวิชา

(ภาษาไทย) ความหมายของความรู้ ความหมายและความสาคัญของการจัดการความรู้ รูปแบบการจัดการความรู้ในประเทศไทยและต่างประเทศ เครื่องมือในการจัดการความรู้ รูปแบบและวีธีการการแลกเปลี่ยนเรียนรู้ การจัดเก็บความรู้ให้เป็นระบบ การนาความรู้ไปเผยแพร่และใช้ประโยชน์

(ภาษาอังกฤษ) The principle meaning and importance of Knowledge management; the meaning of knowledge management; importance of knowledge management; knowledge management models in Thailand and other countries; knowledge management instruments; models and methods of sharing and exchange of learning; systematic filing and storage of knowledge; dissemination and utilization of knowledge.

๑. คำอธิบายรายวิชา

ปฏิบัติการด้านการสื่อสารทางการตลาด การวิเคราะห์สภาพแวดล้อม แนวโน้มตลาดและพฤติกรรมผู้บริโภค การตลาดเป้าหมาย การกาหนดตาแหน่งผลิตภัณฑ์เชิงกลยุทธ์ กลยุทธ์การพัฒนาผลิตภัณฑ์และการบริการ กลยุทธ์การตั้งราคา กลยุทธ์การจัดจาหน่าย และกลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ เพื่อสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน รวมถึงการเขียนแผนการตลาดอย่างสร้างสรรค์และมีประสิทธิภาพเพื่อการสร้างธุรกิจให้เจริญเติบโตรวมถึงกลยุทธ์การสร้างลูกค้าสัมพันธ์ และรูปแบบการตลาดสมัยใหม่

An operation on modern marketing concepts for strategic decisions, marketing communication concepts, environmental analysis, market trends and consumer behavior, selecting target market and determining strategic product positioning, communication, product and service development strategy, pricing strategy, distribution strategy and public relations strategy to create a competitive advantage, developing a creative and effective marketing plan for business growth including customer relationship strategy and modern marketing methods